Mladá slovenská značka organickej a prírodnej kozmetiky

Keď sa spojí láska a úcta k prírode...

Soaphoria. Mladá slovenská značka organickej a prírodnej kozmetiky, za ktorej zrodom stoja 2 dámy. Obe skončili štúdium v rôznych odboroch, no vďaka láske a úcte k prírode sa rozhodli tvoriť produkty v súlade s jej princípmi. O svojich výrobkoch, činnosti a plánoch do budúcna nám porozprávali zakladateľky Soaphorie – Rita Bianka Bodnárové.

Soaphoria vznikla začiatkom roka 2014 vo Veľkých Kapušanoch, kde sú situované aj výrobné priestory. Celý „soaphoristický“ tím tvorí v súčasnosti približne 30 ľudí. Za výskum a vývoj nových výrobkov je zodpovedná Rita, za riešenie obchodných vzťahov a funkčnosť firmy ako celku zase Bianka. „Naša kozmetika je určená pre širokú verejnosť. V sortimente si nájde každý po čom túži, resp. funkcionálne výrobky určené na jednotlivé kožné problémy. Naša marketingová stratégia aj cenotvorba všeobecne sú vytvorené tak, aby si naše produkty mohli dovoliť spotrebitelia z každej príjmovej skupiny. Chceme poukázať na to, že každodenné používanie prírodných alternatív nepredstavuje "luxus" ani životný štýl, ale chceme vytvoriť koncept samozrejmosti používania tejto voľby. Bolo pre nás prioritné i to, aby si zákazníci mohli kúpiť naše výrobky po celom Slovensku za tú istú cenu - jednotná cenová politika,“ upresňujú zakladateľky podstatu fungovania Soaphorie.

Ako vznikla myšlienka vyrábať prírodnú kozmetiku?

„Celé sa to začalo dovolenkou v Chorvátsku, na ktorej nám domáci daroval ručne vyrobené mydlo. Fascinovala nás forma, akou dokázali niektoré drobné miestne manufaktúry pretvoriť liečivé účinky darov prírody a rozmanitosť jej vôní na kozmetiku,“ začínajú rozprávanie nadšenkyne prírodnej kozmetiky. Výrobky ich zaujali natoľko, že sa začali pohrávať s myšlienkou dovozu týchto produktov na Slovensko, z myšlienky dovozu sa však zakrátko stala túžba po vlastnej výrobe: „Po prieskume nás zamrzelo, aký malý je slovenský výrobný trh s prírodnou kozmetikou. Videli sme v tom veľký potenciál. Pre nás to nie je len o výrobe produktov, je to aj náš životný štýl, o ktorý sa chceme podeliť“, vysvetľujú pôvod nápadu zakladateľky.

    

„Nezačínali sme domácou výrobou, skočili sme do toho hneď naplno. Našim prvým pokusným králikom bolo mydlo menom Olivovník. Receptúru sme zvládli na výbornú a hneď sa podarila aj výroba, čo nám potvrdili laboratórne testy. Vyrábali sme neustále od skorého rána do neskorého večera, zo začiatku popri práci a často aj neúspešne. Hoci išlo o náročné obdobie, bolo pre nás veľmi dôležité a zaujímavé,“ hovorí o vzniku prvého výrobku Rita.

Suroviny potrebné na výrobu

Zabezpečenie surovín je Biankinou úlohou, vyberá ich Rita, keďže sa venuje výskumu a výrobe: „Ingrediencie si samozrejme vyberám podľa ich účinkov. Čo sa týka prírodnej liečby a samotných bylín, bola to práve naša babka, ktorá nás zaviedla do čarovného sveta výroby kozmetiky, neustále pestovala a zbierala liečivé bylinky, vymýšľala recepty na tinktúry, maceráty a mastičky. Po jej smrti sme preto neprestali uctievať prírodu. Pestujeme, zbierame a využívame vlastné bylinky. Pýšime sa rozmanitou zbierkou. Jednotlivé byliny, ako napr. nechtík lekársky, medovka lekárska či mäta prieporná, kučeravá, pamajorán, levanduľa, „kuchynské byliny“ a mnohé iné si pestujeme už roky. Dokonca pestujeme i lufu. Samozrejme aj pri ich pestovaní sa spoliehame na silu prírody a nevyužívame pesticídy ani chemické hnojivá. A čo si nevieme vypestovať sami, nájdeme behom potuliek po lúkach, lesoch resp. domáce bylinky nakupujeme od regionálnych pestovateľov. Ak sa jedná o exotické druhy bylín a ovocia, máme slovenských aj zahraničných dodávateľov.“

Vznik nových produktov

Rita a Bianka vymýšľajú nové produkty spoločne. Keďže majú rozdielne myšlienkové pochody a preferencie, sú jedna druhej inšpiráciou. Nápady vznikajú spontánne, no dôležitý je prieskum trhу ako aj ohlasy a požiadavky klientov. Zloženie a výber surovín má na starosti Rita, dizajn balenia tvorí Bianka. „Sledujeme vývoj, no zároveň pretvárame a personalizujeme tradičné výrobky. Z konceptu nového produktu vyrobíme prototyp, ktorý putuje na testy do akreditovanej inštitúcie a ak sa osvedčí, uvedieme ho na trh. Všetky výrobky prichádzajú na svet pod našimi rukami - od miešania a varenia až po balenie a etiketovanie. Napríklad aj pri šumivých bombách každú jednu tvarujeme a stláčame ručne, nie strojom. Balenia zdobíme typickými červenými mašličkami, ktoré tiež viažeme samé.“ Tím Soaphorie pracuje na nových produktoch aj v súčasnosti. Už čoskoro pribudnú do ponuky výrobky na ošetrenie pleti, v príprave je tiež rad na ústnu hygienukozmetika na opaľovanie. Dlhodobejším cieľom spoločnosti je aj „dobitie“ trhu Euróskej únie, v súčasnosti sa značka Soaphoria nachádza napríklad na českom, nemeckom, španielskom trhu či dokonca v Palestíne.

„Naše produkty sú výsledkom každodennej poctivej ručnej práce. V každom kuse výrobku je zapracované naše odhodlanie a nadšenie. Aj v dizajne interiéru v značkových predajniach máte možnosť pocítiť snahu, oddanosť a lásku, s ktorou boli vytvorené pre milovníkov prírody a darov, ktoré nám ponúka“

Prečo by mali spotrebitelia používať práve kozmetiku Soaphoria?

Najmä kvôli hodnotám, ktoré vyznáva a tiež kvôli množstvu ďalších benefitov:

- použitie najkvalitnejších surovín (certifikovaných, z ekologického hospodárstva bez použitia chemických hnojív a postrekov, bez GMO, atď.);

- využitie čo najmenšieho množstva chémie (avšak len tej, ktorá je schválená na využitie do tohto druhu kozmetiky);

- absencia silikónov, ropných derivátov, syntetických farbív a vône, parabénov a iných neprípustných konzervačných látok;

- od roku 2016 vylúčenie použitia palmového oleja pri výrobe výrobkov;

- ohľaduplnosť voči vegánom a aktívne hľadanie alternatív rastlinného pôvodu (avšak v niektorých prípadoch sú používané prísady živočíšneho pôvodu, ako napríklad včelí med, peľ i kašička, ovčí lanolín či slepačie vajcia);

- testovanie výrobkov a surovín na dobrovoľníkoch z radu ľudí a nie na zvieratách (výrobky sa pred uvedeným na trh testujú akreditovanou inštitúciou, kde sú dermatologické a iné potrebné testy uskutočnené na skupine dobrovoľníkov);

- nákup surovín od domácich dodávateľov a teda pomoc slovenskému hospodárstvu;

- ochrana životného prostredia v podobe balenia výrobkov do sklenených nádob a obalov z intertných materiálov (obaly sú certifikované, čím je deklarovaná vhodnosť ich využitia v kozmetickom priemysle);

- recyklácia sklenených obalov – pri ich návrate od kupujúcich sú určené na ďalšie použitie (Soaphoria motivuje svojich zákazníkov aj k recyklácií týchto sklenených obalov – majú totiž možnosť využiť zľavu na ďalší nákup, ak vybrané obaly vrátia späť výrobcovi).

Kúpou produktov značky Soaphoria spoločne pomáhame slovenskej ekonomike

Za rozhovor veľmi pekne ďakujeme Rite a Bianke Bodnárovej zo Soaphorie. Prajeme veľa spokojných zákazníkov, rastúce množstvo nadšencov prírodnej kozmetiky a veľa tvorivých nápadov. 

Pokračovanie rozhovoru v "odbornejšom" smerovaní si môžete prečítať v časti Magazín

Text: Rita Bodnárová, Bianka Bodnárová, Ing. Michaela Krajčíková 

Foto: archív Soaphoria

Výrobky Soaphoria spolu s inými slovenskými produktami nájdete aj v eshope plnom zdravia: 

www.bionatural.sk