POKO LOKO: Originálne autorské kresby na pančuchách

POKO LOKO je malá textilná značka, ktorá vznikla pred približne tromi rokmi. Biba a Roman sa venujú potláčaniu pančúch tzv. metódou sieťotlače. Dámy si môžu vybrať z veselých i decentných vzorov a dodať svojmu outfitu trochu iný „šmrnc“.

Kde sa vzalo PoKo LoKo?

„Potláčaniu pančúch a tričiek som sa venovala už v minulosti, akurát som používala inú metódou ako sieťotlač,” vysvetľuje Biba Tothová. “Po tom, ako sa pridal Roman, začali sme skúšať a testovať sieťotlač, ktorou sa dajú na pančuchách vytvoriť nádherné farebné potlače. Výsledok sa nám páčil natoľko, že sme do toho išli naplno.“

Biba sa stará o väčšinu činností spojených s chodom značky, od výroby celonožiek až po komunikáciu so zákazníkmi. Roman pomáha s grafickými a technickými úlohami.

Ako vznikol názov značky?

„Okrem toho, že POKO LOKO po španielsky znamená trochu blázon (čo aj sme :), meno značky nemá hlbší zmysel. Kamarátka ho vymyslela a nám sa zapáčilo ako znie.“

Zo zákulisia tvorby

„Na začiatku je vždy nápad, ktorý vymyslíme, nakreslíme a upravíme v počítači. Následne ho upravujeme technicky tak, aby ho bolo možné potlačiť na celonožky. Predsa len na extra elastický materiál je vytvorenie vzoru náročnejšie, než na tričko. Niekedy sa stane, že musíme so vzorom začať úplne od začiatku, keďže po úprave nespĺňa naše predstavy. Keď sme so vzorom spokojní, prejdeme z digitálnej formy do analógovej. Pomocou tlačiarne a pauzovacieho papiera prenesieme vzor na sito a potláčame pomocou ručnej sieťotlače špecialnou farbou, ktorú máme špecialne namiešanú na mieru naším potrebám.”

 

Zrealizované len top nápady

Labutie jazero, Králičky, Lampy, Dážď, Balóny, Maliar, Lúčne kvietky, Mafiny, Ľavá-pravá..to je len pár z nápaditých dizajnov od značky POKO LOKO. Finálnu podobu dostanú len tie najlepšie návrhy.

“Inšpirácia je všade okolo, ale je vidieť v iba malých zábleskoch a v krátkom čase. Takže všetko čo príde, je naskicované alebo inak zaznamené u mňa v notese,“ vysveľuje Biba.

„Návrhov, ktoré neprešli máme u seba v počítači neúrekom. Tie, ktoré boli úspešné môžete vidieť v našej ponuke, spolu ich bolo odhadom asi 20-30. Kedže ale stále prichádzame s novými dizajnami, tie staršie postupne prestávame vyrábať, aby sme poskytli priestor novým a sviežim nápadom. Najpopulárnejším je už dlhšiu dobu dizajn básne Marína od Andreja Sládkoviča.“

Poko Loko nevytvárajú vzory na objednávku, radi si však vypočujú, čo by zákazníčky ocenili. Tak vznikol napríklad dizajn s mačkami, či hudobný motív, ktorý aktuálne pripravujú.

Pre koho sú celonožky určené?

Naša cieľová skupina sú všetky ženy a dievčatá, ktoré majú radi originálnu a pozitívne ladenú módu. Máme však širokú škálu dizajnov, v ktorých si nájde každá, čo sa jej páči. Niektoré si vyberú tie najdecentnejšie a neskôr kúpia aj viac a viac odvážnejšie. Iné zákazníčky hľadajú tie najveselšie. A veľa žien si kúpi celonožky na základe toho, že ich videli na niekom oblečené a zapáčilo sa im to. A či sú Slovenky konzervatívne? Nemáme veľmi radi zovšeobecňovanie, každá žena je iná a nezávisí odkiaľ pochádza. Buď má odvahu a chuť obliecť si celonožky alebo nie.“

Text: Ing. Veronika Krajčíková, Biba Tothová

Foto: Archív POKO LOKO