Slovenské, kvalitné, poctivé, zázvorové - to je pivo Ginger Mania

Ginger Mania je kvasený nízkoalkoholický zázvorový nápoj, ktorý je vo svete známy ako Ginger Beer. Na Slovensku sa vyrába v Prešove v troch podobách: alkoholický, nealkoholický a nealkoholický špeciál s badiánom, škoricou a klinčekmi. Čím sa Ginger Mania odlišuje od klasického piva? „Na rozdiel od štandardného piva, ktoré je vyrobené z chmeľu a sladu, sa Ginger Mania vyrába z ručne vyberaného čínskeho zázvoru, exotických citrusov, prírodného cukru, pramenitej vody a špeciálnych pivných kvasiniek,“ vysvetľuje obchodný riaditeľ spoločnosti Martin Pagurko. Ginger Mania neobsahuje žiadne umelé príchute, sladidlá či dochucovadlá. 

 Ako vznikla myšlienka produkcie „Ginger Beer“ na Slovensku? „Myšlienka sa zrodila v hlave známeho barmana Martina Hudáka, ktorý veľa cestoval po súťažiach po celom svete, kde ochutnával rôzne drinky a nápoje. Všetky boli presladené, umelé a neosobné. Chcel preto vymyslieť niečo vlastné, poctivé. Jednoducho kvalitný produkt, za ktorý bude ochotný sa postaviť. Keďže na Slovensku ľudia Ginger Beer nepoznali, rozhodol sa skúsiť to. Prvé várky varil v dome svojich rodičov, nie všetky skúšky dopadli najlepšie. Neskôr však ochutnali prvé fľaše známi. Ginger Mania im zachutila a tak sa dostala aj na svoj prvý event – Pivný festival v Prešove, kde ľudia nakúpili 1500 fliaš za 3 dni. Keď si Ginger Maniu začali pýtať známi a podniky, Martin si uvedomil, že má význam sa tomu ďalej venovať a zriadil si malú výrobňu,“ objasňuje vznik nápadu Martin Pagurko.

Ginger Mania sa výrazne líši od svojich konkurentov. Celý proces od čistenia zázvoru, odšťavovanie citrónov až po samotné lepenie etikiet a písanie dátumu je ručná práca. Chuťovo je nápoj jedinečný, výrazný až pikantný. Jedna fľaša obsahuje 42 gramov čerstvého zázvoru, čo je približne množstvo veľkosti ľudskej dlane. „Deťom chutí naše nealko alebo špeciál, mladí ľudia vyhľadávajú lokálne produkty a sú ochotní si za ne priplatiť, staršie generácie si Ginger Maniu kupujú kvôli účinkom zázvoru,“ vymenúva pán Pagurko široký okruh konzumentov Ginger Manie a ďalej pokračuje: „najlepšiu predajnosť máme na lokálnych trhoch alebo gastro akciách, ktoré sa konajú v mestách. Sú to akcie, kde sa stretávajú lokálni výrobcovia ponúkajúci ľuďom svoje domáce výrobky. Je to najlepší priestor pre odprezentovanie produktu a zároveň predaj.“

„Prvé slovenské zázvorové pivo vyrábané poctivo, kvalitne a s láskou“

Za najväčší úspech považuje Martin Pagurko rast firmy z personálneho hľadiska. Vo výrobe pôsobia noví ľudia, či už sa jedná o stálych zamestnancov alebo brigádnikov. Ďalším veľkým úspechom je samotný fakt, že produkt ľuďom chutí a je žiadaný. Hlavným cieľom do budúcna je ďalší rast, teda investícia do výroby na jej zefektívnenie. Spoločnosti sa podarilo rozbehnúť predaj Ginger Manie aj v Česku, cieľom je preto prenikanie aj na ďalšie trhy.

Text: Martin Pagurko, Ing. Michaela Krajčíková
Foto: Ginger Mania so súhlasom Martina Pagurka