Hravé, farebné, pohodlné. Dizajnové Slippsy papuče

Značka Slippsy reprezentuje farebné unisexové dizajnové papuče. Ide o česko-slovenskú značku, ktorej zámerom je dodať klasickým papučiam nový rozmer. Hravosť, farebnosť a pocit pohodlia sú pojmy, ktoré papuče Slippsy vystihujú najlepšie. Ako vznikla myšlienka vyrábať papuče a aké sú ciele zakladateľov so značkou Slippsy? Na tieto otázky nám odpovedala spoluzakladateľka Miroslava Eliášová.

                                           

„S kamarátom sme sa spoznali na work&travel v USA počas vysokej školy. Obaja sme sa ocitli v Prahe. Vždy sme vedeli, že nás spájajú rovnaké záujmy a pohľady, preto sme sa rozhodli vytvoriť niečo, čo by ľuďom prinášalo radosť a spĺňalo aj praktický účel,“ začína rozprávanie Miroslava. Nápad s výrobou papúč sa zrodil vo februári 2015: „Obaja sme mali svoje zamestnanie. Ja som pracovala ako brand manager pre cukrovinky a Tomáš ako konzultant v IT oblasti. Cesta k zrodeniu prvého prototypu papúč však trvala viac než rok. Počas celej doby sme hľadali výrobcu, ktorý by nám bol ochotný produkt skonštruovať, no v celom Česku ani Slovensku sme nenašli nikoho, kto by bol ochotný sa ujať výroby. Nápadu sme sa nechceli vzdať, a tak jedinou možnosťou bolo nakúpiť pár starších šijacích strojov a zriadiť si vývojovú dielňu. Prvá vzorka Slippsy papúč tak vznikla ako pokus/omyl v apríli 2016, kde sme s Tomášom a pár blízkymi ľuďmi, ktorí vedeli šiť, zostrojili prvý pár.“

V súčasnosti sa Slippsy značka zameriava len na výrobu a predaj papúč, pričom papuče sú tvorené výhradne z materiálov od slovenských a českých výrobcov. Slippsy momentálne ponúka 9 dizajnov v štyroch trojčíselných veľkostiach. Hlavnou cieľovou skupinou sú ženy a muži od 20 do 40 rokov, ktorí sa neboja farieb a nevšednosti. Výnimkou však nie sú ani mladšie či staršie vekové kategórie. „Čo sa týka dizajnu, muži obľubujú skôr tie klasické vzory, napríklad námornícky alebo golfový, ženám sa zase najviac páči romantický srdiečkový,“ objasňuje Miroslava.

„Keďže sa stále snažíme naše produkty zlepšovať a inovovať, vyhľadávaniu a testovaniu nových materiálov venujeme značné množstvo pozornosti a času. Celý proces výroby papúč začína návrhom dizajnu a výberom vhodnej látky. Surová látka sa spracuje a v špecializovanej tlačiarni nechá potlačiť nami navrhnutým dizajnom. Z tlačiarne sa látka presúva do výroby, kde sa z nej vyrezávajú polotovary všetkých veľkostí. Do výroby prichádzajú aj ostatné komponenty a materiály, všetko sa dokopy zošije, olemuje a Slippsy sú na svete. Kvalitu produktu sa snažíme neustále zlepšovať a preto v súčasnosti pracujeme na zvýšení oderuvzdornosti materiálov v spolupráci s Libereckou univerzitou v Českej republike, ktorá naše produkty testuje. Nápadov na nové dizajny máme v hlave neúrekom. Inšpirujeme sa módnymi trendmi, ale aj klasickými všeobecne obľúbenými vzormi. Samozrejme to, aby daný dizajn zaujal čo najširšiu skupinu zákazníkov je pre nás najdôležitejšie. Preto každý jeden návrh je posudzovaný množstvom ľudí skôr ako ho zaradíme do predaja,“ vysvetľuje proces výroby papúč Slippsy Miroslava.

„Konkurencia je pre nás dôvod na neustále zlepšovanie materiálov, inovovanie výrobkov a skvalitňovanie zákazníckeho servisu“

„Naša web stránka funguje ako medzinárodný eshop, kde sa dá objednať zo všetkých krajín sveta. Už od začiatku sme premýšľali globálne a celý koncept sme sa snažili tvoriť tak, aby sme ho pripravili na medzinárodný trh. Preto sme ako prvú zriadili doménu slippsy.com, ktorá funguje ako medzinárodný eshop, kde sa dá objednať zo všetkých krajín sveta. Samozrejme export, či už prostredníctvom lokálnych eshopov alebo distribútorov v iných krajinách, bol už od začiatku našim cieľom. Pomalšie zahájenie sériovej výroby naše plány trošku spomalilo, preto sme sa rozhodli zatiaľ našu pozornosť sústrediť prednostne na česko-slovenský trh.“

       

Ako potenciálni zákazníci reagujú na ceny Slippsy výrobkov? „Stretli sme sa s tým, že naša predajná cena papúč bola porovnávaná napríklad s cenou čínskych papúč. Bohužiaľ, predajná cena týchto papúč nám nedokáže pokryť ani len náklady na prácu vynaloženú na výrobu 1 páru. Naša cena môže niekomu v porovnaní s ázijskými papučami pripadať ako premrštená, no náklady na prácu a materiál v malosériovej výrobe sú neporovnateľné s masovou výrobou v ázijských továrňach, ktoré mnohokrát nedodržiavajú základné ľudské práva.“

Aké sú najbližšie ciele zakladateľov so značkou Slippsy? „Do konca roka 2017 nás čaká ešte kopec práce. Máme v pláne rozšíriť papučové portfólio o ďalšie dva dizajny, rozšíriť produktovú líniu o ďalší príbuzný produkt a v neposlednom rade rozšíriť distribúciu prostredníctvom kamenných obchodov.“

Slovenské výrobky

"Za krátku dobu, počas ktorej sa pohybujeme medzi tvorcami vlastných produktov sme získali niekoľko poznatkov. Prvým a nie veľmi prekvapivým je, že pokiaľ chceme naše výrobky vyrábať z kvalitných materiálov a využívať pritom ľudské zdroje na Slovensku, nemôžeme cenou konkurovať produktom z krajín s lacnou pracovnou silou. Druhým zistením, ktoré je pozitívnejšie je to, že v posledných rokoch pociťujeme zmenu a vidíme, že ľudia si začínajú viac vážiť výrobky domácich firiem. Navyše, ak sú tieto výrobky dostatočne kvalitné, sú ochotní si za ne aj priplatiť."

Text: Miroslava Eliášová, Ing. Michaela Krajčíková
Foto: Slippsy so súhlasom Miroslavy Eliášovej 

Mohlo by Vás zaujímať: 

Obuv pre deti RAK

NOS NAS doplnky pre deti 

Ľanové doplnky Blubery