Spokojnosť zákazníkov na prvom mieste

Slovenská spoločnosť DETEX-EUROBABY sa zaoberá výrobou a distribúciou vlastného dojčenského oblečenia, výrobou bavlnených tetra plienok a tiež výrobou ortopedických nohavičiek. Na slovenskom trhu spoločnosť úspešne funguje už 27 rokov a okrem slovenských spotrebiteľov sa z jej výrobkov tešia aj rodičia v Česku, Maďarsku či Veľkej Británií. O tajomstve úspechu tejto spoločnosti nám porozprával jej majiteľ Erik Czeto.

„Našou víziou je vyrábať kvalitné a pohodlné oblečenie, ktoré spotrebiteľa zaujme svojim dizajnom, vypracovaním a cenou, a to nielen na Slovensku, ale aj v štátoch EÚ. A keďže obliekať detičky nás baví, držíme sa motta: Našim cieľom je Vaša spokojnosť“

        

Začiatky podnikania

Spoločnosť DETEX vznikla krátko po revolúcií v roku 1990. „Ešte pred rokom 1989 sa naši starí rodičia a rodičia venovali predaju a výrobe textilu, takže po otvorení hraníc to bola jasná voľba. Od začiatku sme boli malá rodinná firma, každý člen rodiny pomáhal s rozvojom a fungovaním firmy. Postupne ako sme expandovali na slovenskom trhu, sa náš kolektív rozrástol o ďalších spolupracovníkov. Dnes s troškou nostalgie rodičia spomínajú na pekné začiatky. Konkurencia sa v tej dobe, tak ako my, začala iba vyvíjať. Kvalitné, moderné a pekné oblečenie sa na náš spotrebiteľský trh iba pomaličky dostávalo a tak si naši rodičia povedali, prečo nezačať vyrábať kvalitné dojčenské oblečenie aj u nás na Slovensku. Od začiatku bolo našou snahou vyrábať kvalitný dojčenský tovar, ktorý by spĺňal vysoké požiadavky na kvalitu a bezpečnosť, a ktorý by efektívne reagoval na rýchlo meniace sa potreby dieťaťa,“ spomína na začiatky podnikania pán Czeto.

Kvalitné materiály a široký sortiment

Pri výrobe dojčenského oblečenia spoločnosti DETEX je rozhodujúci kvalitný materiál. „Dlhodobo spolupracujeme iba s osvedčenými dodávateľmi. Samozrejme pri práci musíme sledovať aj aktuálne módne trendy, preto sami aktívne vyhľadávame aj nových dodávateľov, pričom prihliadame najmä na spomínanú kvalitu materiálu a jeho cenu. Medzi najväčšie výhody nášho tovaru musíme zaradiť účelovosť a cenu,“ vysvetľuje pán Czeto. Všetok dojčenský tovar spoločnosti DETEX je medzinárodne certifikovanýzdravotne nezávadný. Vďaka tomu spĺňa súčasné náročné kritériá kladené na kvalitu a bezpečnosť detí.

V ponuke DETEX - EUROBABY sa v súčasnej dobe nachádza kompletný dojčenský textil od č. 50 do č. 80 (od narodenia až po 1 rok):
- košieľky a kabátiky
- body
- dupačky a polodupačky
- dojčenské komplety a kombinézy
- čiapočky, rukavičky a ponožky
- reklíky
- papučky

Okrem toho spoločnosť ponúka aj vaničky, veľký výber nočníkov, zavinovačky, perinky, posteľné súpravy, plachty, bavlnené a bambusové tetra plienky, bavlnené a bambusové osušky či ortopedické nohavičky. Zo sortimentu dojčenských doplnkov a hračiek sa spoločnosť zameriava najmä na predaj podbradníkov, cumlíkov, kefiek, teplomerov, hrkálok, plyšových hračiek a ďalších doplnkov.

Spoločnosť sa venuje produkcií detského tovaru takmer 27 rokov. Ako sa zmenilo za túto dobu spotrebiteľské správanie rodičov? „Dnešní rodičia majú možnosť vybrať si z obrovskej ponuky detského textilu rôznej kvality a ceny. V súčasnej dobe je detský textil rozmanitý, rodičia hľadajú moderné oblečenie a nakupujú podľa módnych trendov. Častokrát sa kvôli tomu odklonia od účelovosti, pohodlnosti a kvality oblečenia na úkor svojich detí. Široká ponuka textilu im dáva oveľa väčšiu možnosť výberu a voľnosť a tak sa snažia nakupovať textil podľa vlastných predstáv. A pre nás je mnohokrát ťažké ich požiadavkám vyhovieť. Preto sa snažíme reagovať na módne trendy, ale popritom sa stále pridržiavame toho, aby bol náš tovar pekný, moderný, pohodlný, kvalitný a účelový. V minulosti to bolo oveľa jednoduchšie. Rodičia mali obmedzený výber a nemali možnosť dostať sa ku nekvalitnému, lacnému zahraničnému tovaru v takom množstve ako v súčasnej dobe.“

„S našimi zákazníkmi sme v neustálom kontakte. Efektívne a flexibilne reagujeme na dopyt a vyrábate iba to, čo naši zákazníci reálne potrebujú. Zjednodušene povedané: všetko čo vyrobíme aj predáme“

        

Konkurencia na slovenskom trhu

Pán Czeto tvrdí, že celú spoločnosť posúva vpred najmä zdravá konkurencia: „Snažíme sa neustále obmieňať tovar, hľadať nové, moderné vzory a tým reagovať na požiadavky trhu. Dovolíme si povedať, že našou najväčšou výhodou oproti ostatným výrobcom je tovar vyrobený zo 100% kvalitnej, delikátnej bavlny, ďalej moderný a prepracovaný dizajn a v neposlednom rade cena. Máme za to, že v dnešnej dobe je cena popri kvalite jednou z najdôležitejších kritérií výroby dojčenského textilu a preto sa vždy snažíme zohľadňovať pomer kvality a ceny. Doba fungovania našej firmy je dôkazom toho, že sa nám to darí.“

Hlavný cieľ? Kvalita a cena!

„Našim hlavným cieľom je udržať úroveň nášho tovaru kvalitatívne aj cenovo. Popritom neustále rozširovať rady našich spokojných zákazníkov a hľadať nových obchodných partnerov. Taktiež docieliť, aby sa o našej firme a jej práci dozvedeli aj ďalej v zahraničí. Rozširovanie sortimentu nateraz neplánujeme, ostávame verní našim stálym produktom, ktoré si zákazníci tak obľúbili a ktoré u nás nakupujú. Keďže sme otvorení novým impulzom od našich zákazníkov, a vieme, že sme schopní a ochotní počúvať ich, nevylučujeme v budúcnosti novinky a nové varianty nášho tovaru. Predsa len, riadime sa starým známym heslom: Zákazník náš pán.“

        

Ako presvedčiť ľudí k nákupu slovenských výrobkov?

„Na túto otázku sa nedá jednoznačne odpovedať. Záleží od priorít rodičov, aké majú v obliekaní svojich detí. Ak im záleží na tom, aby ich deti nosili kvalitné slovenské oblečenie, nie je ťažké ich presvedčiť, dokonca nás sami vyhľadávajú. Taktiež chápu, že cena slovenského detského textilu, ktorá je samozrejme vyššia oproti lacnému čínskemu alebo tureckému, je adekvátna v pomere ku kvalite. Druhou je otázka financií. Záleží na rodičovi, či je ochotný za kvalitu zaplatiť alebo je mu to viac menej jedno, pretože kvalitné oblečenie pre svoje dieťa nepovažuje za dôležité a kúpi lacné, častokrát s pochybnou kvalitou s odôvodnením, že dieťa aj tak rýchlo vyrastie.

Text:Erik Czeto, Ing. Michaela Krajčíková 
Foto: Erik Czeto 

Mohlo by Vás zaujímať: 

Kožené Toto topánočky pre deti

Eshop s detským textilom

Hračky pre deti